tirsdag 1. februar 2011

Hjemme fra Bali



Da var jeg tilbake etter en super tur til Bali. Det var helt fantastisk å være tilbake! Minnene fra tiden da jeg bodde der strømmet på, kjempemorsomt å gjenkjenne små balinesiske detaljer hele tiden. Sukk :)

Jeg reiste på torsdag kveld, og vi var en gjeng på åtte stykker. Fire fra Norge, to fra Østerrike, en fra Italia og en fra Sør-Korea. Jin-Hee fra Sør-Korea har bodd i Indonesia siden han var liten, så han snakker Bahasa (språket i bl.a. Indonesia), ganske kjekt å ha med ham på reisen! Det gjør ting litt lettere, og det minsker sannsynligheten for at folk lurer turister som oss. For å lure folk, det er ikke spesielt uvanlig på Bali. Hadde nesten glemt hvor sleipe noen av de lokale kan være – men det er en del av kulturen, og kan til tider være morsomt også.

Kuta sentrum

VI kjøpte ananas på stranden

Ganske kule i nye saronger!


På Lanai, de har deilig sushi!

Hele gjengen



Klare for vannaktiviteter

Flying fish - gøy!


Vi bodde i Kuta, byen med ”mest liv”. Fredagen og lørdagen ble tilbrakt på stranden på dagtid, med soling, bading og vannaktiviteter. På kveldene dro vi ut;. morsomt å være tilbake på utestedene! På søndag ville de jeg reiste med se mer av Bali, så de leide en bil og sjåfør til å reise rundt til mandagen. De skulle se templer, rafte og bestige vulkanen på øya, og det var ting jeg hadde gjort før. Så da ble jeg like godt igjen i Kuta. Lå på stranden jeg pleide å ligge på, dro til resorten jeg bodde på, og spiste på favorittrestauranten. Det var skikkelig stas å komme tilbake dit! Gode, gode minner :)




På lørdagen hadde vi en deilig sjømatmiddag i solnedgangen. Ved siden av oss var det en langbord med balinesere, og da vi sa ja til at de kunne ta bilder av oss (vi så for oss et par, tre bilder) tok de helt av! Rundt femten damer reiste seg med kameraer er telefoner og tok bilder av oss, og et vestlig par ved siden av oss, i sikkert ti-femten minutter. Ganske festlig ;)





Alternativ dansing

På mandag shoppet jeg litt, før jeg møtte resten av gjengen på flyplassen. Hører rykter om at det er en vulkan på Java som har askeutbrudd, slik at noen ruter ble innstilt da vi var der. Det gikk heldigvis ikke ut over oss. Hadde ikke gjort meg noe å bli igjen litt ekstra på Bali, men jeg har tonnevis av skole jeg må gjøre – og jeg reiser til Hong Kong på torsdag.




I morgen er det nemlig Chinese New Year!

Hurra :) Det er en stor greie i Asia, derfor har vi fri fra skolen torsdag og fredag. Jeg er spent på å se Hong Kong og på hvordan feiringen blir der. Men som sagt; masse skole å gjør før den tid, jeg kjenner Stressa-Ida komme krypende. Så jeg får heller skrive mer når jeg er tilbake!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar