mandag 24. januar 2011

Fin helg

Det ble en delvis avslappende og delvis "fuktig" helg, en fin kombo! På fredag dro Margrethe, Toril ( to søte NHH-jenter) og jeg til Sentosa, som er en øy sør for Singapore (bare en bro over dit). Øyen er et lite fantasiland! Se: http://www.sentosa.com.sg/en/ . Var heldig med været, så vi fikk litt tid i solen. Er en stor berg-og-dalbane der også, den GLEDER jeg meg til å ta! Men den er visst ikke helt trygg enda.. Uff da? Stranden var fin, men det er litt merkelig med alle skipene som ligger spredt. Så vidt jeg har skjønt har Singapore verdens nest største havn, så det ligger båter overalt i havet.



Ligger massevis av tankskip rundt øyen
Mine vakre føtter som hovner opp i varmen

Margrethe og Toril


På kvelden var det stor fest med alle utvekslingsstudentene som er Singapore, altså folk fra andre skoler enn den jeg går på. God stemning. Der skilte jeg meg ikke akkurat ut som blond! Det er spesielt mange fra Skandinavia og Canada her.

På lørdag så jeg sånn ut:


Høhø, neida. Formen var faktisk bra, så det ble litt shopping og litt avslapping, før det ble en ny tur ut på kvelden. Det blir en del fester her, gitt! Fydda :)

McFlurry, yum!


På søndag fikk jeg gjort litt skole. Denne uken begynner øvingene, og i dem har jeg tenkt å møte (litt) forberedt. I det ene faget jeg tar, Introduction to media writing, er det viktig å skrive riktig engelsk. Og det er jo ikke bare-bare for en som ikke har hatt engelskundervisning siden hun var 16! Men lærer sikkert mye :) Her er noen av oppgavene vi må gjøre, nesten som å være på barneskolen igjen!

Fyll inn!
I dag har jeg vært i forelesning, og etter det brukte jeg rundt to timer på å få tatt et par vaksiner. Jeg reiser til Bali på torsdag, og Thailand i "midt term breaken", ganske kjekt å ha vaksiner på plass til det!


Kristina kommer i midt term-ferien!! :) Det blir skikkelig stas. Hun kommer om tre uker allerede, og blir i to uker. Vi reiser til Phuket, og skal være med på Fullmoon Party den første helgen, før vi reiser videre - ett eller annet sted :) Blir i Thailand i ni dager. Det blir supert!

Vakre Idis og Kisse på vår første reise :)
Nå står middag og jogging for tur! Hej då :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar