torsdag 13. januar 2011

Hverdagen er i gang

Etter en fin uke som turist i Singapore, har jeg nå gått over til å være student her. Og så langt går det ganske bra! Som tidligere nevnt, ser jeg at det kommer til å bli mye å gjøre her, men fagene virker interessante. Tror jeg kommer til å lære mye her, enten jeg vil det eller ei ;) Jeg er vant til å legge opp dagene mine og lesingen min selv, men slik blir det ikke her. Her er oppmøte obligatorisk, foreleseren spør tilfeldige studenter om ting i timene, innsats på øvingene teller på karakteren og vi har lekser. Lekser!! Tilbake til videregående? I stedet for at bare eksamenskarakteren teller slik det er i Norge, teller bare eksamenskarakteren rundt 40 % her. Innsats i øvinger og oppgaver som skal leveres underveis utgjøer resten. Dette blir uvant, men det gir jo incentiv til å lese mer regelmessig. Jeg er fremdeles ikke helt sikker på hvilke fag jeg skal ta, det er litt frem og tilbake om dagen. Jeg går i litt ulike forelesninger for å finne ut hva jeg vil ta. Nå venter jeg på godkjenning på to fag til, bare å vente og se :)

Det har ikke skjedd veldig mye siden sist utenom skolestarten. Var ute i går (ny Ladie's Night), ganske ålreit å dra på byen uten å bruke noen penger! Var sliten i dag selvsagt, men etter den ene timen min fant jeg meg et fint område rett ved og slappet av litt. Tenk at jeg går på skole i et så fint område! :)



I kveld har jeg vært i sentrum og shoppet litt. Trengte jo bikini til Indonesia-turen i morgen! 140 internasjonale studenter reiser til øya Bintan fra i morgen til søndag. Gleder meg :)

God helg til alle, så skriver jeg igjen når jeg er tilbake!

1 kommentar:

  1. Vil bare dele et nettsted om reise visum med alle dere, www.evisaasia.com. Det har tonn av info om reise visum og søke å søke reise visum online, kan det enkelt og praktisk, fyrene du prøve ut om du trenger.

    SvarSlett