mandag 3. januar 2011

So far, so good!


Ikke jetlag, du liksom! I overkant optimistisk. Jeg la meg 12 og våknet kl 5, og det var umulig å sove mer. En ting var at jeg ikke var trøtt, en annen ting var at folk begynte å stå opp rundt halv syv. Det var lytt på hotellet, og mobilalarmer og vekketelefoner ringte i ett sett, folk pratet og slang med dører. Jaja. Nå nærmer det seg kveld igjen, jeg er stuptrøtt. Håper på å ha døgnrytmen relativt godt på plass i morgen :)

Ellers har det vært en spennende dag. Jeg reiste fra hotellet til universitetet, National University of Singapore (NUS), og det første som slo meg var hvor enormt det var. Taxisjåføren kjørte rundt på NUS-området i sikkert ti minutter før vi omsider kom frem til residencen min. Området består av mye vegetasjon og mengder av bygninger; hvert fakultet har en eller flere bygninger, det er laboratorier og flere ulike studentboligområder. Residencen jeg bor fikk jeg anbefalt av Kalle, som var her i fjor, så jeg satser på at det blir bra! Bare på min residence bor det nesten 3000 mennesker, og her finnes treningssenter, lesesaler, supermarket, flere spisesteder og selvfølgelig mange leiligheter. 10 prosent av rommene har air condition, heldigvis har jeg det :) Rommet og badet er lite, men helt kurant. Men det er rare og strenge regler på rommene, hrmf..

Jeg har brukt dagen på å handle, type; mat, såpe, pute, sengetøy og så videre, og på å prøve å skaffe internett. Skremmende hvor avhengig jeg har blitt av det! Særlig når jeg er her, langt vekke. Viser seg at kabeluttaket i veggen på rommet mitt er ødelagt, men nå har jeg akkurat klart å logge meg på et svakt trådløst et. Enn så lenge! Tror ikke jeg skal prøve å laste opp noen bilder med dette nettverket. Det får heller bli i morgen, når en eller annen teknisk person har hjulpet meg.

I dag har jeg også fått min første venn! Møttes på supermarkedet, og har spist lunch og middag sammen. Hyggelig jente fra New Zealand. Det er viktig å ha noen  å snakke med, ellers kommer ”Oh no, what have I done!?”-tankene snikende. Men – so far, so good :) 

Natta!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar