søndag 9. januar 2011

Helgen!

.. gikk som de fleste andre helger veldig fort. Har gjort mye gøy! Må nyte denne siste tiden som "turist", før jeg dra i morgen av (ingen forelesninger på mandager, ser det ut til) faktisk er student her. Det kommer nok til å skje masse morro fremover selv om skolen er i gang, men jeg kommer jo ikke til å ha muligheten til å gjøre akkurat hva jeg vil hver dag fra nå av. Men det er vel heller ikke meningen ;)

Som sagt må jeg ta fem fag når jeg er her nede, og jeg vil bytte ut en del av fagene som jeg egentlig skulle ta. I dag og i morgen er det første runde med "add and drop modules", der alle som ønsker sitter online og bytter ut fagene sine. Ergo er det umulig å komme inn på akkurat disse nettsidene nå.. Håper bare trafikken reduseres utover dagen, jeg  få byttet en del fag. Ser ut til at hvert fag har to timer forelesninger og to timer øvinger i uken, altså fire obligatoriske timer i uken. I tillegg foreventes det at man jobber med oppgaver og egen lesing seks timer i uken i hvert fag. Det betyr ti timer i uken på hvert fag! Eh? Er ikke helt fornøyd med det altså, spesielt ikke når de fra Universitetet i Bergen og NHH bare må ta fire fag. Men, det ordner seg ;)

På lørdag var jeg i Chinatown med Mary. De solgte sånn cirka alt mulig! Veldig billig der, men det spørs om kvaliteten på tingene er det helt store..



Nok et hinduistisk tempel

Mengder av markeder


På kvelden var det tid for fest. Utvekslingsstudentene møttes på en restaurant/bar rett utenfor campus (det er ikke lov til å drikke på campusområdet. Til gjengjeld er det lov å drikke offentlig), og det var litt arrangementer der. Jeg presterte å melde meg på ølstyrtingskonkurranse. Uff da! Jeg trodde at vi skulle danne et helt lag fra Norge i konkurransen, men det var visst bare jeg som skulle konkurrere. Hoho :)


"I'm Ida from Norway, eeeheh..."

Æsj. Tårene rant!

Jeg tror eeegentlig jeg vant, men så rant det noen dråper ut av flasken da jeg holdt den opp-ned etterpå, så da ble det bare en god andreplass. Jaja. Free beer!

Hele gjengen tok busser til et stort utested i sentrum, og der var vi til rundt fire-tiden. Veldig gøy :) Men som sagt, så godt som alle (bortsett fra de som kommer fra Norge) reagerer veldig på høye drikke- og utelivspriser.

I går, søndag, var jeg litt sliten, men tvang meg med på en tur til byen. Var på river crusie, båter som kjører nedover elven i ett område av byen.





Noen klarte faktisk en øl dagen derpå, fysj! ;)
På kvelden spiste jeg middag med Sebastian, som er en mann fra Oslo/Son som er på internship i Singapore. Hadde ikke møtt ham før, men moren hans er god venn med min onkel. Og bestefedrene våre hadde et samarbeid i shippingbransjen i Singapore for over førti år siden. Eller noe i den duren! Det var i alle fall hyggelig. Møtte også to venninner av ham, fra India og Indonesia. Elsker hvor lett det er å bli kjent med folk her!

A propos Indonesia; ser ut til at det blir tur dit den kommende helgen! :) Det blir gøy å komme tilbake dit, snart tre år etter at jeg var på Bali.

Jeg får komme meg tilbake til forsøket på å endre fag. Ønsk meg lykke til med skolestart i morgen!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar