torsdag 20. januar 2011

Uken som gikk

Internett streiket litt i går kveld, så først nå kommer innlegget jeg skrev i går:


Da var det brått gått nok en uke, som kjent: tiden flyr. Jeg hadde en fin tur til øya Bintan i Indonesia i helgen. Vi var 140 utvekslingsstudenter på turen, så nå har jeg flere nye bekjentskaper. Møter nye folk hver eneste dag, det er gøy.

Turen til Bintan tok litt lenger tid enn vi hadde regnet med, vi tok buss, ferge og buss igjen, men da vi kom frem til resorten ble det bra. Gjorde egentlig ikke stort annet enn å ligge på stranden på dagtid. Deilig! På kvelden på lørdag var det fest med alle studentene, god stemning! De lagde et stort dansegulv ute på resorten, og typ fem (!) DJer sto for musikken.
Noen bilder fra stedet vi bodde:






Jeg bodde en den ene bungalowen sammen med Mary. Sovnet til lyden av bølgene :)

Hjemreisen på søndag kveld var også lang, men det var deilig med en avslappende helg før skolen startet ”for real” på mandag. Har faktisk vært på skolen mellom fem og åtte timer hver dag så langt denne uken! Ikke verst. Blir fort en fridag i morgen, ja!

Fagene er omsider i orden, det var en lettelse. Det er mye som fungerer bra i universitetssystemet her, men akkurat valg og endring av fag, det kunne vært bedre organisert! Er fremdeles mange som ikke vet helt hvilke fag de skal ta, det er mange prosesser som går sakte. Men for min del ser det i alle fall ut til å ordne seg, og jeg skal ta følgende: Making sense of society, Introduction to politics, Intercultural communication, New media, communication and society og Introduction to media writing. Det er allerede mye å lese og oppgaver vi skal gjøre, så det er nok å henge fingrene i (ja, jeg er klar over at jeg har skrevet cirka to ganger før at det blir mye å gjøre!). Men de fleste av fagene er interessante, jeg kjenner folk i hver av klassene og foreleserne virker flinke, så da skal det nok gå bra.

Ellers har jeg omsider trent her for første gang! Skulle egentlig ned i treningssalen som jeg har skrevet om tidligere, men den viste seg å være alt for liten.. Massevis av kø. Jeg er ikke spesielt glad i køer fra før (for en spesiell person jeg er!), men å stå i kø for å trene, det er uaktuelt! ;) Så da ble det er løpetur rundt campusområdet i stedet, det var en fin runde. Blir en ny en nå i kveld.

Kostholdet er jo ikke av det sunneste slaget her, så trening må jeg fortsette med. Maten er veldig billig og lett tilgjengelig, så det blir nok ikke til at jeg lager noe særlig mat her selv. Det blir uvant! Jeg har et felleskjøkken på gangen, men man må kjøpe utstyr til matlaging selv, og kjøkkenet ser ganske ekkelt ut.. Så da blir det stort sett kjøpemat på meg. Smaken er OK eller bra de fleste av stedene, men jeg savner grønnsaker! Ris er hoveddelen av porsjonene, resten er kjøtt og en bitteliten dært med (gjerne overkokte) grønnsaker. Kompenserer med å snaske gulrøtter og kjøpe juice/smoothies i stedet ;)

Vi skrives!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar