torsdag 6. januar 2011

Internett!

.. er nå i orden :) Jeg fikk omsider hjelp til få nettuttaket reparert. Jeg hadde sett for meg at det skulle komme én "teknikk-mann", men i stedet kom det to damer. Hun ene tok seg av "papirarbeidet" og snakkingen (ganske pinlig, hun snakket så utydelig at jeg ikke skjønte stort), mens hun andre tok seg av selve jobben. Så da var det på plass!

Det var morro i går også. På den første gatheringen ble jeg kjent med noen nordmenn. Må være "lov" det, etter tre dager med bare å snakke engelsk! Har tatt meg selv i å begynne å tenkte på engelsk allerede. Spiste middag med dem senere, to gutter og to jenter, hyggelige studenter fra NHH. Deretter var det Ladies' Night. Rutinen hver onsdag er som følger; de internasjonale studentene møtes på en bro i et utelivsområde, Clarke Quay, og står der og drikker. Må se ganske festlig/rart ut for folk som går forbi! En stor gjeng med ikke-singaporeanere som står og henger.. Det var et veldig fint område, med masse restauranter, barer og diskoteker, lys i ulike farger og fontene, rett ved en elv. Og det er store "paraplyer" over alle stedene, slik at man kan gå tørrskodd i hele området selv om det regner. Fancy og koselig :) Synd det ikke går an å ta noen fine bilder av det. Etter en stund på broen dro vi på diskotek. God stemning! Noen av guttene fikk ikke komme inn, fordi de hadde shorts. De blir litt diskriminert her, stakkars. Strenge på dresscodes, stedet vi var på var veldig ordentlig, med masse dresskledde vakter. Og jammen dukket det ikke opp noen mannlige strippere og kvinnelige dansere på platåene og! Et bilde fra utestedet:

I dag har det vært Registration Day. Kjedelig! Sto i fem forskjellige køer, var der i godt over to timer. Men nå er jeg i alle fall inne i systemet, og studentpasset, som man må ha for å få studere her og for å få være her i mer enn 90 dager, er i boks.

Senere var jeg på "oppdagelsesferd"på residencen med Mary, vi funnet et vaskeri/vaskeriet, og treningssenteret. Eller, "treningssenter" er kanskje å ta i, det er mer et treningsrom. Men det er bra nok! Og det er en god start at rommet ligger i samme bygning som jeg bor i :) Så da er ingen unnskyldninger gode nok til å droppe trening, når det bare er å ta heisen ned!

Senere tok jeg en tur til byen, til Orchard Road. Det var et shoppe-mekka! I alle fall for folk med mye penger. De store motehusene var der, men også mer "vanlige" klesbutikker. Gaten består hovedsaklig av store kjøpesentra. Må ha vært en million butikker der! (Mest sannsynlig ikke.) Legger ved noen bilder fra gaten, starter med to små "trendy", matchende tutter:

Stemmer det, også strømpebuksene deres er klin like




Fikk en klump i halsen da jeg gikk der, av å tenke på at morfar har bodd her. Jeg tror han hadde syntes det er veldig stas at jeg bor her nå.

Vel, det var det, tror jeg :) Jeg begynner å opparbeide meg et godt søvnunderskudd nå; går sent til sengs og våkner tidlig. Så nå skal jeg ta en tidlig kveld. Har hatt en rolig kveld med middag ute, men fikk en liten støkk i sted da jeg så dette på rommet til en jeg har blitt kjent med:

Død og elendighet!

Det skulle ikke være kakelakker her!! Strek i regningen. Æsj. Jeg ble nesten kvalm, jeg har virkelig ikke noe til overs for sånne kryp.. I tillegg bor han som hadde "udyret" én etasje over meg! Krysser fingrene for at det ikke er annet enn maur som sniker seg inn på mitt rom i løpet av oppholdet ;)

God natt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar