tirsdag 4. januar 2011

Ny info og en ny venn

Her er litt utsikt fra rommet mitt:
Vegetasjon og en kafé

Andre studentleiligheter
Det er overskyet, som dere ser. Det er det meste av tiden, men det er høy temperatur døgnet rundt. Kommer som regel en liten regnskur i løpet av dagen, det er regntid ut januar. Så er paraply må man ha i vesken!

I dag har jeg vært på orienteringsmøte for internasjonale studenter. Fikk en del ny info, det er mange ting som må ordnes nå i begynnelsen av semesteret. Derfor er det kjekt at jeg har denne ekstra uken der jeg kan ordne alt mulig før skolen starter. Fikk jammen i meg en ny venn på møtet! Så min foreløpige vennekrets er nå Mary fra N. Z. og Caprice fra Canada. Så nå skal jeg bli en råtass i engelsk!! Begge har sagt at de er imponerte over engelsken min, da. Yess :)

Etter møtet dro vi tre inn til byen, for å spise lunch og å titte, første gang jeg har vært i selve sentrum. Fint og rent der. De har et velfungerende metrosystem som går over hele byen, det tok en liten halvtime å reise dit. Jeg var i Arab Street, der det (naturlig nok) ligger arabiske restauranter og butikker, og i et "kjøpesenterområde". Massevis av kjøpesentra her, men de er ikke spesielt billige. Det meste her er selvsagt billigere enn i Norge (skal ikke mye til!), men i forhold til resten av Sørøstasia, har Singapore et høyt prisnivå.

Nå skal jeg snart spise middag, deretter er det en fest/gathering-ting i en park i kveld for internasjonale studenter. Så jeg kjeder meg ikke :)

Til slutt, her er min nye favoritt-snack:


Mmm, grisehaler!
Bare tulla. (Det skal ikke stå på humoren!)

5 kommentarer:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  2. Nydelig at du har fått opp blogg Ida ;) trivelig utsikt fra rommet da, hakket vassere enn på Buran :P når det gjelder den parkfesten får du lære opp dine nye venner og resten av omgivelsene hvordan man gjennomfører en god gammaldags norsk fyllekule!

    PEdal

    SvarSlett
  3. helvette, av en eller annen grunn kommer innlegget under staten . tidenees mest tafatte og håpløse blogg! jaja, det får du bar leve med ;)

    SvarSlett
  4. Haha! Sikkert fordi det var kontoen deres før. Jaja ;) Jeg likte den jeg, men. Fikk høre på forhånd at folk ikke tok meg veldig mye drikke på akkurat den første festen, folk tok det ganske rolig. Men i morgen kommer en ny mulighet! ;D DA skal det drikkes som en nordmann!?

    SvarSlett
  5. Idaaa!
    Så fint å se at du er vel på plass, og supert med blogg så vi kan se hvordan du har det:) kjenner det kribler i reisefoten når jeg leser om dine nye opplevelser!

    I dag kunne jeg godt tenkt meg 30 grader jeg også, for her hjemme regner det.. Nitrist:(

    Stå på videre;)

    SvarSlett