torsdag 14. april 2011

Ingen tur til en "øde øy" i leseuken :(

Søren. Jeg skulle egentlig dra til Tioman, en vakker øy i Malaysia, fra søndag til torsdag. Neste uke er det leseuke, og det kunne jo gått bra å lese på stranden.. Men passet mitt ble ødelagt for to uker siden da vi var i Kuala Lumpur. Siden vi har studentbevis, trenger vi ikke å vise passet vårt manuelt når vi reiser fra/ankommer Singapore; vi bare bretter det ut og lar det blir scannet i en maskin. Så da jeg brettet det ut da vi skule til KL, så.. brakk det. Fint!! Heldigvis henger det litt sammen, så jeg fikk brukt det til og fra KL. Men kan ikke akkurat satse på å reise Sørøst-Asia rundt uten et ordentlig pass.

På fredag dro jeg til den norske ambassaden, og det viste seg at 2005 (da mitt pass altså ble laget) var et "feilproduksjonsår", så jeg får gratis nytt. (Det var ikke min skyld! Hurra!) De lager pass i Norge hver fredag, og jeg skulle få det nye passet påfølgende onsdag eller torsdag, det vil si i går eller i dag. Men systemet hang seg opp eller noe sånt da jeg var der, så bestillingen ble tydeligvis ikke sendt igjennom tidsnok - så da får jeg det nye passet først om en uke. Fint!!

Så da reiser Margrethe og Toril på tur uten stakkars Ida. Jeg får se det fra den positive siden; jeg får jo lest mye mer!! :D

Jeg skal ikke klage så mye på det. "Man må ha litt perspektiv!!!", som mamma pleier å hyle :) Men jeg må si det er litt trist å ikke bruke det gamle passet mitt mer; det er jo tross alt ganske mange kule stempler i det! Det nye blir kjedelig og teit.

Det har ikke skjedd veldig mye nytt siden sist. Jeg har gjort siste innspurt på skolen - dette er jo siste uken med undervisning! Tidenes korteste semester? Jeg har levert den siste oppgaven, og gjort en del gruppeprosjekt-evalueringer (for å hindre 'free ridere' i gruppeprosjekter skal man evaluere hver enkelt gruppemedlems innsats).

I går var jeg på T-Pain-konsert! Det var god stemning. Jeg trodde ikke jeg hadde hørt så mange sanger av ham, men han er 'featuring'/produsernt på mange sanger jeg liker - så det var gøy! :) Tilfeldigvis satt han i loungen RETT ved bordet vårt da oppvarmingsbandet spilte. Jeg slenger inn et bilde Toril tok ved en senere anledning!

Grunnen til at det er Torils bilde jeg skal legge ut og ikke mitt eget, er fordi jeg har ødelagt kameraet mitt. Bombe. Det har skjedd et par ganger før, ved hjelp av Kristina (haha), men denne gangen har jeg klart det helt selv! Heldigvis kjøpte jeg bare et lite og billig et (= dårlig kvalitet, hm?), "fest-kameraer" har en tendens til å ikke holde så lenge. Jeg er utrolig glad for å ha speilreflekskameraet her også; det passer jeg selvfølgelig godt på. Jeg skal på bytur i dag og kjøpe et nytt lite ett, samt kanskje noen ting til reisen? :)

Jeg begynner å kjenne på at jeg ikke har særlig god tid igjen her.. Og det er mange ting jeg ikke har gjort i Singapore! Så de neste ukene (det er bare drøye tre til jeg drar herfra) har vi mange planer om ting vi har snakket om at vi vil gjøre - men ikke enda har gjort. Det er ikke helt optimalt å presse inn alt det i de to små ukene jeg har til eksamenslesing, men sånn blir det bare. I morgen skal vi for eksempel være en dag på Marina Bay Sands - et fantastisk hotell i byen. På toppen er det basseng og "sole seg"-område; der skal vi kose opp på dagen, og så dra ut på kvelden. Her er to tidligere bilder jeg har tatt av det:


Fancy-schmancy
Gleder meg :)

Det tror jeg var alt for denne gang! Nå skal jeg ha min siste undervisning noen sinne på NUS.. Rart :(

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar