mandag 25. april 2011

Uuææ, remaining time in Singapore is shriiinking!! :(

Jeg har drøye halvannen uke igjen her!! Hvor blir tiden av da? I kveld reiser Jin Hee, en av de jeg har hengt mest med her, tilbake til Korea. Det blir trist. Man vet jo aldri når man ser hverandre igjen! Vi skal ha en siste middag med ham i kveld.

Ha det :(
Jeg har stort sett vært på biblioteket den siste uken. Heldigvis har vi gjort hyggelige ting på kveldstid. På torsdag var vi på 1Altitude Bar, det er verdens høyeste utendørs-bar. Det ligger i business-distriktet sammen med de andre skyskraperne. Flotters utsikt! Marina Bay Sands, hotellet vi bodde på forrige uke, ble lavt i forhold.





Henrik var litt shaky på hånden, gitt
På fredag hadde jeg siste lesedag før første eksamen. Jeg trodde ikke at Singapore markerte påsken, siden de fleste er buddhister her, men da vi skulle spise lunch på Langfredag, var alle spisesteder stengt.. Bortsett fra ett, heldigvis. Vi hadde ikke fått med oss at det var helligdag! Fredagen var riktignok den eneste helldigdagen i forbindelse med påsken. I alle fall ikke noe i veien for at man kan ha eksamen på påskeaften..

Jeg hadde eksamen i introduksjon til statsvitenskap, og det gikk bra. I alle fall i forhold til hvor lite jeg hadde lest.. Men jeg hadde god oversikt. Med det betyr ikke at jeg får god karakter! Karakterene er normalfordelte, det vil si at alle som tar eksamen blir sammenlignet, sånn at de som gjør det best får A og de som gjør det dårligst relativt til de andre.. Eh.

Reglene under eksamen var litt strengere enn i Norge. Man måtte skrive seg inn og ut hvis man måtte på do underveis, og det var ikke lov å forlate eksamenslokalet da det var et kvarter igjen av tiden. Og utenfor salen hang det en lapp med plassering:

Ida Aasgaard - nr 249
Eksamenene varer bare to timer her, det er ålreit.

På kvelden ble det selvsagt en liten fest! Jin Hee kjøpte seg Chili Crab (av alle ting, vi pleier å ha McDonals) til nattmat. Det er liksom "noe man må prøve i Singapore", så da fikk jeg omsider prøvd det :)


I går dro Margrethe og jeg på middag med Sebastian, den norske familievennen. Han har vært så snill og sagt ja til å oppbevare Margrethes og min bagasje når vi er ute på reise! Veldig kjekt. Så da måtte vi spandere middag på ham som takk.

Jeg kjenner stressa-følelsen komme krypende; jeg har mye som skal ordnes til turen og mye jeg vil gjøre her før vi reiser. Og i løpet av torsdag og fredag skal jeg ha tre eksamener.. Interessant.

Wish me luck!
Hej då :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar