søndag 13. mars 2011

I dag har jeg vært her i ti uker!

...og det føles veldig rart. På en måte føler jeg at jeg har vært her kjempelenge; på den annen side har tiden aldri gått så fort! Jeg er i alle fall veldig fornøyd med at jeg fremdeles stortrives. Jeg hadde trodd at at å komme hit skulle være mye skumlere og at jeg kom til å savne folk hjemme mer - men sånn er det altså ikke! (Det betyr ikke at jeg ikke savner dere hjemme.)

Uken som gikk var uten helt store begivenheter; jeg var på skolen på dagtid og gjorde litt hyggelige ting på kveldene.

På tirsdag var det kvinnedagen, noe som ble markert i to (!) dager på universitetet. En gruppe solgte lilla cupcakes og ga ut lilla ballonger med info om hvordan kvinner mangler rettigheter i ulike land. ("Did you know that women in Saudi-Arabia are not allowed to drive cars? - Not even golf cars!" Vet ikke om de prøvde å være morsomme med den siste infobiten der.) Det ble sendt ut en mail til alle studentene om at man kunne støtte kvinnedagen hvis man hadde på seg en lilla topp -  da fikk man også ca 2 kroner avslag på cupcakene ;)

Meg med lilla ballong, og uten lilla topp
På kvelden dro jeg til IKEA med Margrethe og Toril. De fleste dro dit i begynnelsen av semesteret, mens jeg tydeligvis ventet til over halvveis av tiden min er ferdig her! Kjøpte to kniver. Og litt stæsj. Og vi hadde selvsagt svensk middag!


Og vi shoppet i den lille svenske butikken utenfor :)

Deeeilige sjokoladen
På fredag var Gunnar og jeg på massasje! Det var deilig, men vondt. Jeg begynner å få vondt i ryggen siden jeg sitter og skriver så mye på data. Ikke bra. I tillegg har jeg fremdeles vondt i kneet etter at jeg tryna på Full Moon Partyet. Au.

Jaja, klage, klage.

Ellers er det bestemt at jeg reiser med Margrethe etter semesteret :) Det blir stas!! Kan hende andre folk møter oss litt underveis, men vi to reiser i alle fall sammen i de seks ukene vi har etter skoleslutt. For øyeblikket ser det ut til at landene vi skal reise i er Laos, Kambodia, Vitenam og Filippinene. Jeg har egentlig lyst til å reise i Burma også, men vi kommer til å få et tidsproblem, pluss at det kan være litt styrete å skaffe visum dit. Vi får se. Det kan hende jeg klarer å få med meg en liten tur til India også. Jeg prøver å få sett mest mulig når jeg først er her nede - og det er utrolig spennende! På torsdag reiser Margrethe og jeg sammen med guttene til Bangkok. Det blir hektisk, herlig og hett! (Hett som i varmt..)

Det var veldig trist å høre om jordskjelvet og tsunamien som herjet på fredag. Jeg var et lite øyeblikk redd for at noe kunne skje her - jeg er jo i Asia og ikke i trygge Norge - men Singapore viser seg å være relativt trygt. Uansett er det helt tragisk for Japan, og jeg håper de klarer seg best mulig. Det var i alle fall bra at andre land rundt har kommet seg relativt godt ut av det. Skumle krefter.

Jeg var ute i går, så det passet bra med en slappfis-dag i dag. Jeg dro til Sentosa (øyen jeg har skrevet om tidligere), og fikk oppfrisket brunfargen litt. Spiste deilig meksikansk til middag med gjengen etterpå.

På tirsdag har jeg siste mid term exam, og jeg har to innleveringer på onsdag - så i morgen skal det skole-jobbes!! Tidlig til sengs i dag.

Et bilde fra vinduet mitt av solnedgangen i sted:


God natt :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar