tirsdag 29. mars 2011

Uken som gikk

Hei, hei!

Det er ikke veldig mye å beredte om i disse dager - så da blir det ikke veldig hyppige oppdateringer på bloggen heller. Uken som gikk ble stort sett tilbrakt på skolen (på hverdagene i alle fall!). På torsdag møtte jeg Sebastian (han familie-vennen) i Holland Village, et koselig restaurant-området fem-ti minutter fra skolen (fortalt om det før kanskje?). Jeg tok noen øl med ham og en kamerat av ham - koselig. På fredag dro jeg dit igjen, med gjengen denne gangen, og spiste god middag.

På lørdag dro jeg med Margrethe, Toril og kjæresten hennes til Sjømannskirken, for å spise risengrynsgrøt og vafler. Yummiii :) Det var vel sånn cirka tre måneder siden sist jeg spiste grøt (stemmer det, julen). Kirken har nemlig grøtservering hver lørdag. Se hva vi så på veien dit!! Den tuslet rundt hundre meter utenfor residencen der jeg bor:

Tusle, tusle..

Ekle dragen!!

Grøt, Solo og Aftenposten
Etter det gjorde jeg litt skole, skypet men han far og dro på byen.

Søndagen tilbrakte jeg på Sentosa (eventyr-øyen) - men jeg ble ikke noe brun :( Hehe. Margrethe og jeg begynte så smått og planlegge turen vår etter semesteret. Det vil si - nå ser det ut til at det blir litt andre folk som blir med oss en uke her, og en uke der - og det er jo bare hyggelig. I noen land er det jo kjekt å ha litt guttefølge. Det som foreløpig er bestemt, er at vi starter med ti dager i Burma, og avslutter med ti dager på Filippinene. I mellom det tar vi en uke hver i Laos, Kambodsja og Vietnam, men vi er enda ikke helt sikre på rekkefølgen på de tre landene. Vi prøver å finne en gylden kombo mellom det som er billigst og kjappest! Men det er jo ikke så lett å planlegge hver minste detalj når vi ikke kjenner veldig godt til buss- og båtsystemene i de landene. Men vi har da kjøpt oss et par reisebøker, så det blir nok bra til slutt :) Gleder meg veldig.



Det skjer faktisk en del "styr og mas" akkurat nå! Vi planlegger reise (det er ikke masete da, bare tidskrevende), jeg må begynne å lese til eksamener, jeg må søke sommerjobb og jeg må finne ut helt sikkert hva jeg skal neste år. Mange tanker i mitt lille, skjønne hode ;) Det er heldigvis ikke like travelt på skolen som det det har vært. Det nærmer seg jo slutten - det er bare drøye to uker igjen av forelesningene. Etter det er det "Reading Week" (den kommer jeg til å tilbringe på en øy/strand..), så er det en til to uker med eksamener, og så, i begynnelsen av mai, er det bye-bye Singapore. Snufs :(

Før det rekker jeg å snike inn en to-dagers tur til Kuala Lumpur (KL), hovedstaden i Malaysia, til helgen. Jeg har hørt rykter om at det ikke er verdens mest spennende by (noen sier "som Singapore, bare skittent"), men det er jo den nærmeste storbyen til Singa, så det er klart den må besøkes! Det tar fem timer med buss dit. Singapore ligger altså helt på sydspissen til den ene delen av Malaysia.

Ellers er det på torsdag tid for den presentasjonen jeg har skrevet om tidligere. Iiiiik. Går nok fint. Må ha på meg formelt antrekk, type "jobb/dress-kledd", det blir jo litt kleint. Blir generelt kleint fordi jeg skal ha en presentasjon på engelsk :P Jaja!

I går var jeg på bursdags-sushi og nå skal jeg jogge. Skriver mer etter KL :)

Hej då!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar