tirsdag 22. mars 2011

Tilbake fra Bangkok

Turen viste seg å by på nye opplevelser! Reiste med Margrethe, Gunnar, Henrik, Jin Hee, Andreas og Keith. Det var en fin gjeng, synes jeg. Likte å reise med gutta (og M., da) - det blir så avslappet og "lættis" stemning!

Vi reiste torsdag kveld, og kom frem i 21-tiden til det første hotellet vårt i "backpackergaten" Khao San Road. Gaten besto av restauranter, barer/utesteder og shapper. Shappene solgte mye "shit og lort", blant annet kunne man få laget seg fake ID'er eller dreads.


Dette skiltet hang i trappen opp til rommene. Litt komisk, men så vidt jeg har skjønt er de prostituerte og Lady-boyene en del av en ulovlig sex-industri, som Thailand ikke er veldig stolt av og har problemer med å bli kvitt. Det er veldig høy toleranse for kjønnsskifte der, så menn sminket og/eller kledd opp som damer, er er vanlig syn.



Pannekaker med banan og Nutella kjøpt på gata - yum!

God og avslappet stemning i gaten. Vi var på et par ulike barer/utesteder, det var morro :)


Thailandske øl-merker
... helt til litt senere på natta, da det plutselig ikke var så morro likevel. Margrethe og jeg var inne på 7eleven og kjøpte vann etter byturen, og noen horer, som vel også var ladyboys/transer hadde kommet bort til guttene som satt ute og ventet. Guttene avviste dem, og horene ble sure. Det virket som de generelt var ute etter bråk. Da M. og jeg kom ut ble de enda mindre fornøyde - sannsynligvis fordi det kom flere jenter på "området deres". De sa at vi skulle stikke, fordi dette var "their territory", men M. og jeg (ganske berusede, og dermed også ganske dumme) følte vel heller at det var 7-eleven sitt område - vi sto tross alt på trappen utenfor. De var provoserende, så jeg var nok ganske frekk tilbake. Hadde jo ikke forventet at de faktisk skulle gå løs på meg!

Men det gjorde de altså. Dyttet meg så jeg falt på bakken, dro meg etter håret og slo meg med skoene sine (som hadde heler.. Blir fine sår av det). Guttene fikk meg vekk etterhvert, og det gikk jo bra, men det var ikke en veldig hyggelig opplevelse. Men dagen etter kunne jeg le av det - det er jo faktisk en ganske festlig historie! Slosskamp: ny erfaring for Ida.

Fant ut i ettertid at det visstnok er noen Thai-mennesker som ikke liker turistene, og derfor drar til turistområder bare for å lage faenskap. Det var vel noen sånne vi støtte på.

På fredagen var vi på Grand Palace, som er et stort område med templer. Mange flotte!







Fikk lekre skjørt for å dekke knærne




Det er mange måter å komme seg frem på i Bangkok; bilde/taxi, Tuk-tuk, MRT, t-bane-ting og Skytrain. Byen har 7,7 millioner innbyggere (tror man), så det sier seg selv at det er mye trafikk! Her kjører vi Tuk-Tuk, veldig kjekt fordi de kan kjøre forbi bilene som står i kø.

Ganhdi, is that you??


Vi byttet hotell fredag ettermiddagen. Flyttet til et hotell i sentrum, som var litt mer luksuriøst. Det er jo så billig der!! Så M. og jeg bodde i Queen Suite, ved siden av guttenes President Suite. Deilig med stor plass og varmt vann ;)

Queen Ida

Vi gikk til en skredder i nabolaget og alle tok mål til to dresser hver. Kjekt å ha - håper jeg :) Kjøpte en lysegrå og en svart.


M. og jeg hadde Backstreet Boys- og Aqua-vors, før hele gjengen dro ut igjen.

Lekkert
Sprøytedrink

På lørdagen dro M. og jeg til "Weekend Market" - et gigantisk marked som selger alt mellom himmel og jord, som er åpent bare i helgene. Det består av 15.000 butikker og det er 200.000 mennesker innom der hver (helge)dag!! Området er 35 acres, men det vet jeg ikke hva er i kvadratkilometer :P Stort, i alle fall. Her har vi kjøpt oss hver vår frosne banan med sjokolade og nøtter/tuttifrutti:




Mango!

Vi spiste herlig indisk lunch:



Og prøvde dressene. Ble lekkert ;) Vi tok deretter Thai massasje - AU!! Det er kjent for å være hardt mot kroppen. Det var deilig etterpå, men underveis var det rimelig vondt til tider. Kroppen ble bøyd og dratt på måter den aldri før har vært tøyd og dratt i :P

Vi spiste en god giga-pizza til middag (valgte bort stedet på bildet under!).


Å nei, du!!

Og ja - møtte guttene og dro ut igjen. Vi tok bl. a. en drink på Sirocco - verdens høyeste al fresco (=utendørs) restaurant. Fantastisk utsikt over byen!!

(Stjal bildet fra nettet. Da vi var der var det masse folk!)

Så var det videre til et utested. Viktig å ha testet utelivet!


På søndag hadde jeg sovet 12 timer på tre døgn, så jeg var ikke helt i slaget. Det var ikke M. heller, så vi tilbrakte egentlig bare dagen rundt der vi bodde på ulike restauranter og Starbucks. Og vi var på "Cabbage and Condoms", som hadde "en greie med kondomer". Husker ikke helt hva greia var, men tror det er en frivillig organisasjon som drev den og jobbet for å hindre spredning av AIDS. God mat var det og! :)

Jenta med kondom-kjole


Plukket opp ting fra skredderen, og dro til flyplassen. Så ganske kule ut i backpacker-pants og med dressposen på armen ;)

Fin tur!


I går og i dag tilbringes på skolen. Jeg klarer ikke helt å skjønne det, men det er bare drøye tre uker igjen av forelesningene.. Hvor ble dette semesteret av da???

Nå er skal det skrives oppgave! Vi snakkes :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar