fredag 4. mars 2011

Minner om at jeg også gjør skolearbeid

Det dere leser om på bloggen, er det dere registrerer om oppholdet mitt her. Jeg har nå innsett at siden jeg omtrent bare skriver på bloggen om når jeg er på reise og når jeg har gjort noe morsomt - så tror dere nok at å reise og å feste og å ha det gøy er alt jeg gjør. Så her er et innlegg som viser at jeg er på skolen også. Jeg er faktisk på skolen omtrent all den tiden jeg ikke er på reise, fester, trener eller sover. Nesten. Men jeg har gjort det veldig bra på universitetet i to og et halvt år nå, så da syns jeg det må være greit at jeg dette halvåret prioriterer andre ting enn skole. 

Da var det sagt.

Her er noen "begivenheter" fra uken som gikk:

1. Kristina ville ha is. Når Kristina vil ha is, så vil jeg også ha is. Det finnes en Burger King på skolen rett ved der jeg spiser lunch hver dag. Håper ikke is der blir en vane.


Kristina var her til tirsdag kveld, men hun ble pent nødt til å jobbe med bacheloroppgaven sin på dagtid, siden jeg måtte på skolen. Mellom mandag og torsdag hadde jeg to eksamener og to oppgaveinnleveringer. Det gikk sånn passe. Her sitter Karoline og jeg og "siste liten-leser" før eksamenen i "Intercultural communication":


Jeg har kommet i gang med jogging igjen! Det var på tide.



På torsdag kveld dro jeg til Holland Village med Toril, det ligger ti minutter unna skolen. Der hadde de et stort supermarket! O' lykke :) Jeg fikk kjøpt Phiadelphia, Wasa knekkebrød og - hurra - makrell i tomat! Den var ikke like god som Stabburet sin, men det var godt likevel. Så da er min "brød (= loff) med honning eller peanøttsmør"-frokost endelig byttet ut med noe bedre og sunnere!

I går, fredag, hadde jeg fri, så da ble Toril og jeg med Margrethe og familien hennes som er på besøk, til Singapore Zoo.

Toril mater giraffen


Leopard

Jaguar som skal få mat
Og vet dere hvordan man kan se forskjell på en leopard og en jaguar? Det vet jeg! Derfor kan nok gårsdagen regnes som en naturfagstime?



Haha

Nurket!!


Dyrehagen var fin. Jeg likte at det ikke var noen bur der; dyrene gikk relativt fritt og var bare adskilt fra menneskene med små, diskré gjerder.

Det kule er at de skal få en isbjørn der! Hoho, i eksotiske Singapore. De holdt på med bygging av et slags kaldt rom/landskap til den nå.

Etterpå skal jeg på BBQ-grilling, men nå på dagtid driver jeg med lekser.
 
Skrive, skrive
Ser dere den fine veggen bak meg? Koselig med bilder fra Norge!


Nå er det tilbake til skolearbeidet, før jeg skal skype med pappa :)

Hej då!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar